Un ghid minimalist pentru a atinge pacea interioara

Esti pregatit sa fii un razboinic pentru pacea interioara? Atunci in mod sigur trebuie sa faci mai putin si sa organizezi totul cat mai simplu. Dar pana cand nu rezolvi de ce te simti incordat in interior, viata ta va fi complicata si gloria pacii interioare iti va scapa printre degete. Pacea interioara se arata atunci cand razboiul interior se incheie. Incetam sa mai cautam solutii la problemele noastre in exteriorul nostru si in schimb ne intoarcem atentia catre interior pentru a face pace cu propriile noastre experiente. Aceasta simpla miscare de atentie este revolutionara. Vindeca, calmeaza si clarifica mai bine decat orice altceva.

De la intuneric la lumina. Suntem experti in a nega propriile noastre experiente. Ia orice obicei care nu iti serveste – cumparaturile impulsive si compulsive sau a fii mereu ocupat cu ceva sau auto-critica sau gelozia. Daca ii urmaresti parcursul inapoi la radacina vei descoperi o asteptare sau un sentiment pe care l-ai evitat. Aceste aspecte ascunse infloresc atunci cand le ignoram lasand teama, dorinta si lipsa sa ne conduca in mod inconstient comportamentul. Odata ce sunt iluminate prin a deveni constienti, vedem cum opereaza si putem sa facem o alegere diferita. Nu mai exista conflict. Nu mai exista confuzie. In sfarsit este pace. A descoperi experientele noastre interioare este precum o vanatoare de comori. Fiecare dintre ele este o framatura pe cararea care ne duce afara din salbaticia nemultumirii. Si ne duce in lumina unei cai mai simple, constiente si atragatoare de a fi. Suferinta se incheie si libertatea incepe lasandu-ne disponibil pentru fericire, mirare, bucurie si creativitate.

Cum sa faci toate acestea.  Pentru a explora declansatorii tai ai nevoie de curaj si deschidere. Pregateste-te pentru calatorie prin a fi dispus sa:

  • Fii onest.
  • Sa simti durerea, dar sa nu dainuiesti in ea.
  • Sa elimini vechiul si sa te schimbi.
  • Sa contemplezi un nou fel de viata interioara care nu este patat de suferinta si perturbare.
  • Sa fii fericit si linistit.

Acum incepe sa explorezi. A te prezenta ca o fiinta agreabila pentru tine insuti este unul dintre cele mai normale si pline de compasine lucruri pe care le poti face.

  1. Cand esti provocat, decat sa reactionezi in modul tau obisnuit, opreste-te si respira.
  2. Pur si simplu observa tiparele, sentimentele si senzatiile corporale care sunt prezente. Nu te impacienta, doar fii curios. Ce anume gandesti? Care este energia din spatele gandurilor? Ce sentimente si senzatii fizice sunt prezente? Aceste intrebari iti permit sa devii familiar cu functionarea obiceiurile tale astfel incat sa nu le mai controleze.
  3. Gaseste cel mai iubitor loc din interiorul tau – acel loc moale care se topeste cand intalnesti catei, copii mici sau acele lucruri care iti sunt cele mai dragi. Toarna aceasta dragoste peste tensiune si peste sentimentele dureroase. Acesta este balsamul vindecator care dizolva nodurile din stomac.
  4. Clateste si repeta de fiecare data cand intalnesti greutati.
  5. Deplaseaza-te inainte intr-un mod care sustine claritatea ta, fericirea si sentimentul de bine.

Iata cateva exemple care te pot ajuta sa intelegi mai bine intregul concept:

Exemplul numarul 1 – A mentine o ranchiuna. Sa spunem ca ai tinut o ranchiuna pentru o perioada lunga de timp. Pentru a mentine aceasta ranchiuna vie trebuie sa iti spui o poveste despre ce ar fi trebuit si ce nu ar fi trebuit sa se intample. Te simti incrancenat in interior si reactia ta este activata de fiecare data cand intalnesti o persoana sau o situatie care iti declanseaza acea amintire. Acesta nu este un mod de a trai.  Gandurile tale cu privire la ce s-a intamplat te mentin blocat. Elibereaza-te prin a renunta la poveste si la sentimentul de durere. Redu totul la elementele de baza – ganduri si senzatii fizice. Aceasta este experienta care te-a bantuit dintotdeauna. Iubeste aceste sentimente si apoi priveste inainte cu ochi proaspeti. Acest proces nu sustine ce s-a intamplat si nu are nimic de a face cu cealalta persoana. Este o alegere pe care o faci pentru pacea si fericirea ta.

Exemplul numarul 2 – Problemele in relatii. Cati dintre noi dam vina pe cealalta persoana pentru problemele din relatie? Suntem prinsi in capcana lui „daca”  – daca cealalta persoana s-ar schimba atunci m-asi simti mai linistit. Acest tip de gandire nu va rezolva niciodata problemele, deoarece faci ca pacea ta interioara sa depinda de ceva ce nu poti controla  – ceea ce spun sau fac alte persoane. Daca relatia ta iti aduce stres atunci fa pace cu propriile tale relatii. Intoarce-ti atentia catre interior pentru a intalni cu dragoste frustrarea, teama si dezamagirea care se declanseaza in tine. Tu esti in pace. Si a-ti vedea rolul tau in problema iti ofera posibilitatea de a experimenta solutii noi.

Exemplul numarul 3 – Obiceiuri si dependente. Poate ca initiezi un comportament compulsiv care implica actiunile tale, gandurile sau sentimentele. Toate obiceiurile provocatoare mascheaza o emotie neexploatata, de obicei teama sau tristete. Vrei sa aduci pacea in lumea ta interioara? Opreste-te, respira si misca atentia ta iubitoare catre sentimentul pe care l-ai evitat. Iubeste-l de fiecare data cand apare. Apoi incearca sa iti schimbi acel obicei si vei fi pe calea corecta catre eliberarea ta.

Poti sa vezi valoarea in a deveni constient? Orice nod interior poate fi dezlegat cand ii acorzi atentia necesara. Incepe cu orice te deranjeaza chiar acum. Si trebuie sa stii ca fiecare moment de constientizare iti simplifica procesul. Procesul de a deveni constient nu este un panaceu ce instantaneu vindeca toate relele. Dar vei observa cateva schimbari – spatiu, usurinta si o pace profunda pe care nu ai crezut-o vreodata posibila.

Leave a Reply