Patru legi ale simplitatii si cum sa le aplicam in viata

„Simplitatea este sofisticarea finala”- Leonardo da Vinci

Problema cu multe carti si ghiduri cu privire la simplificarea dezordinei, a vietii tale, a biroului, a mediului lucrativ, este ca de obicei sunt foarte complicate. Avem nevoie de o metoda mai simpla de simplificare. Daca cauti sa simplifici un anumit aspect din viata ta un lucru important este sa nu te lovesti si de mai multa confuzie.

Iata aici patru legi ale simplificarii pe care le poti folosi in orice arie din viata ta si care vor da rezultate:

  1. Strange totul intr-un singur loc.
  2. Alege esentialul.
  3. Elimina restul.
  4. Organizeaza lucrurile care au ramas.

„Viata este foarte simpla, dar noi insistam sa o facem complicata.” –Confucius.

Pentru a ilustra acest lucru, hai sa privim cum eliminam dezordinea dintr-un sertar. Sa spunem ca este sertarul cel mai dezordonat din casa ta, plin cu tot felul de lucruri inutile. Ai putea sa iti petreci toata ziua incercand sa sortezi lucrurile respective si tot sa ai dezordine. Dar sa vedem cum functioneaza cele 4 legi ale simplificarii, daca le aplicam la sertarul nostru.

  1. Strange. Scoate totul din acel sertar si pune-le pe toate intr-o gramada. Goleste tot sertarul.
  2. Alege. Alege doar cateva lucruri care iti plac, pe care le folosesti si care sunt importante pentru tine. Cauta printre mormanul de lucruri si alege doar ceea ce este esential. Fii foarte selectiv.
  3. Elimina. Arunca restul lucrurilor. Nu fi sentimental cu privire la lucruri care nu au nici o intrebuintare. Arunca-le. Doneaza-le. Da-le unui prieten care le poate folosi.
  4. Organizeaza. Pune lucrurile esentiale inapoi in sertar, aranjate bine.

Si asta este tot. Acum ai un sertar organizat, curat si cu lucruri care iti sunt folositoare. Aceasta metoda simpla poate fi aplicata in fiecare arie din viata ta. Dar trebuie sa te concentrezi pe cate o arie pe rand. Aplica metoda si apoi treci la urmatoarea arie. Iata cateva exemple de cum poti sa aplici metoda de mai sus in alte arii din viata ta:

Sifonierul. Concentreaza-te pe o singura arie pe rand – un raft pe rand, de exemplu. Scoate totul de pe raftul respectiv si pune-le intr-o gramada pe jos. Alege doar lucrurile importante si pe care le iubesti. Restul pune-l intr-o cutie pentru a-l dona. Pune lucrurile importante inapoi pe raft, aranjate bine si cu spatiu intre ele. Apoi treci mai departe la urmatoarea arie. Si este bine sa lasi partea de jos a sifonierului goala. Asa pare mult mai simplu si aranjat.

Biroul tau. Ia tot ceea ce ai aruncat pe suprafata biroului si gaseste-i alta locatie. Tot ceea ce trebuie sa ramana este calculatorul, telefonul daca este cazul si o fotografie, doua. Pune consumabilele intr-un sertar si indosariaza documentele. Arunca restul. Apoi fa curat in sertarele din biroul tau, cate unul pe rand, lasand spatiu in fiecare sertar. Dupa ce termini cu biroul treci la peretii din jurul biroului.

Sarcinile de serviciu. Ai o lista cu lucruri de facut foarte lunga? Petrece-ti un pic de timp pentru a scrie pe acesta lista toate sarcinile si proiectele la care te poti gandi, pana cand este completa. Apoi alege doar sarcinile pe care vrei sa le faci cu adevarat sau care iti vor oferi cele mai multe beneficii pe termen lung. Si apoi pune-le separat pe o lista mai scurta. Restul lucrurilor? Vezi daca le poti elimina sau delega. Sau cel putin sa le pui pe o lista de facut cu alta ocazie, sa le iei in considerare mai tarziu. Apoi concentreaza-te doar pe lista scurta. Si incearca sa alegi trei lucruri foarte importante pe care sa le faci in fiecare zi.

Angajamentele tale. Fa o lista cu toate angajamentele din viata ta, de la munca la viata personala. Include hobby-urile, grupurile online, copiii tai, activitati, sport, lucruri ce tin de casa, etc. Orice iti ocupa timp in mod regulat. Acum alege cateva dintre acestea pe care le pretuiesti cu adevarat, de care te bucuri, care iti aduc beneficii pe termen lung. Arunca restul daca este posibil. Poate ca este dificil sa faci acest lucru, dar poti sa renunti la unele angajamente, daca spui persoanelor ca nu mai ai timp. Si astfel vei avea doar angajamente care iti plac si care vrei sa le faci. In loc sa umpli fiecare coltisor din viata ta, lasa-ti spatiu si timp liber.

Garderoba ta. Chiar ai nevoie de 40 de tricouri? Sau 40 de perechi de pantofi? Cate perechi de blugi porti cu adevarat? Cate un sertar sau o sectiune din garderoba ta pe rand, scoate tot din ele si pune-le intr-o gramada. Alege hainele pe care le iubesti cu adevarat si care le folosesti cel mai des. Doneaza restul si pune ceea ce a ramas in ordine inapoi. Lasa spatiu intre haine pentru a vedea cat mai bine ceea ce detii.

O camera. Daca vrei sa faci ordine intr-o camera aglomerata incepe cu mobila. Care iti place si pe care o folosesti mai des? Elimina restul. Apoi fa curat pe fiecare suprafata din camera. Alege lucrurile care iti plac si elimina restul. Lasa suprafetele cat mai aerisite, folosind putine lucruri pentru decor. Apoi treci la sertare si rafturi. Acelasi principiu. Lasa camera cat mai libera si aerisita si te vei simti excelent.

Inboxul de la email. Ai inboxul plin de emailuri inutile? Pune toate emailurile intr-un singur fisier. Verifica-le si alege doar cele la care trebuie sa raspunzi si care sunt importante. Restul poti sa le elimini.

O viata fara dezordine si aglomeratie este o viata simpla si fericita, in care iti gasesti lucrurile la timp, in care faci ceea ce iti place, in care faci bine altor persoane prin a dona lucrurile de care tu nu mai ai nevoie.

Leave a Reply