Obiceiurile care ne strivesc

De ce nu putem intrerupe obiceiurile proaste care stau in calea noastra, strivind dorintele noastre de a trai o viata mai sanatoasa, de a fi in forma, de a simplifica, de a fi fericit? Cum se face ca aproape intotdeauna cele mai bune intentii ale noaste sunt infrante? Vrem sa fim concentrati si productivi, sa facem exercitii fizice si sa mancam alimente sanatoase, sa incetam sa mai fumam si sa invatam sa eliminam dezordinea si datoriile, dar nu putem face toate aceste lucruri. Raspunsul la problema noastra se afla in ceva extrem de simplu, dar de care majoritatea dintre noi nu suntem constienti: nu stim sa facem fata stresului si plictiselii intr-un mod sanatos. Obiceiurile proaste pe care le-am format de cele mai multe ori ne sunt folositoare in a face fata stresului sau plictiselii. Ia in considerare obiceiurile proaste care corespund acestei descrieri:

  • Fumatul.
  • Consumarea timpului pe Internet fara un scop anume.
  • A manca alimente nesanatoase.
  • A bea.
  • A fi nepoliticos, furios, deprimat.
  • A te uita la televizor sau a juca video jocuri.
  • Cumparaturile.
  • Amanarea finatelor, hartiilor importante, dezordinii, etc.
  • Inactivitatea fizica.
  • A-ti roade unghiile, a-ti inclesta maxilarul si alte ticuri nervoase.

Aceasta nu este lista completa, dar toate aceste obiceiuri indeplinesc o nevoie puternica – sunt moduri de a face fata stresului si plictiselii. Le-am format ca un mecanism de aparare si raman in comportamentul nostru pentru ca nu avem alte metode mai bune. Dar daca in schimb le-am inlocui cu alte moduri mult mai sanatoase? Eliminam problemele acestor obiceiuri proaste si incepem sa avem beneficii de pe urma obiceiurilor mai bune.

Obiceiuri mai bune. Cum putem face fata stresului si plictiselii? Nu exista doar un singur raspuns, dar obiceiurile pe care le formam ar trebui sa duca la rezultate mai sanatoase.                Iata cateva idei:

  • Alearga, mergi, inoata, mergi cu bicicleta.
  • Fa exercitii fizice precum flotari, genoflexiuni, etc.
  • Fa yoga, mediteaza.
  • Joaca-te cu copii.
  • Creeaza, scrie, canta, citeste cand esti plictisit.
  • Invata sa te bucuri de timpul petrecut singur, in loc sa te plictisesti.
  • Fa o plimbare zilnica si bucura-te de natura.
  • Infrunta problemele din finantele tale, dezordine, facturi in pasi mici astfel incat procesul sa nu fie stresant.
  • Preia controlul unei situatii – fa o lista, incepe cu pasi mici.
  • Invata sa acorzi atentie respiratiei tale, tensiunii din corpul tau, gandurilor stresante, etc.
  • Odihneste-te.
  • Invata sa savurezi alimentele sanatoase.
  • Incetineste ritmul.
  • Fa o baie fierbinte.
  • Invata sa traiesti in prezent.

Acestea sunt cateva exemple bune. Fiecare obicei de mai sus te va ajuta sa faci fata sau sa previi stresul sau plictiseala. Daca inlocuiesti obiceiurile proaste cu acestea viata ta va fi mai putin stresanta si mult mai sanatoasa. Vei avea mai putine datorii, mai putina dezordine, mai putina grasime, mai putine boli.

A schimba obiceiul. Vechile obiceiuri nu s-au construit peste noapte si nu vor disparea peste noapte. Le construim prin ani de repetare si singurul mod de a le schimba este tot prin ani de repetitie. Dar un inceput important este sa realizam de ce le facem si sa realizam ca sunt alte moduri de a face fata problemelor. Trebuie sa fim constienti atunci cand stresul sau plictiseala incep sa apara si in loc sa ne temem de ele trebuie sa realizam ca sunt probleme usor de rezolvat cu alte obiceiuri. Odata ce avem aceasta realizare trebuie sa urmam urmatorii pasi pentru a schimba obiceiurile:

  1. Alege cate un obicei pe rand.
  2. Incepe cu pasi foarte mici, doar cu cate un minut sau doua, daca vrei sa fie un obicei de durata.
  3. Foloseste motivarea sociala precum Facebook, Twitter sau email.
  4. Fii foarte constient de declansatorii tai si fa obiceiul in mod constient de fiecare data cand apare declansatorul.
  5. Bucura-te de noul obicei. Va ramane mult mai mult timp cu tine daca iti place.

Am fost striviti de obiceiuri pe care le-am format de teama stresului sau plictiselii. Putem sa luptam impotriva lor prin a invata sa respiram, sa zambim, sa incetinim ritmul.

Leave a Reply