Lucrurile la care ne gandim dar pe care nu le rostim

Ce s-ar intampla daca am incepe sa fim onesti cu noi insine cu privire la ceea ce ne dorim cu adevarat? Daca am incepe sa fim nemilosi de reali? Daca am rosti lucrurile pe care le gandim, dar care ne este teama sa le rostim? Ego-urile noastre poate ca s-ar micsora de teama sa infrunte realitatea asa cum este ea, de teama sa treaca dincolo de toate pretextele, de teama de a confrunta  goliciunea autenticitatii. Dar poate daca am putea sa evadam din stransoarea fricii bazate pe ego-ul nostru am putea imbratisa realitatea nefiltrata. Poate ca atunci am incepe sa devenim vii. Si cand vorbim de a fi deschis, de autenticitate onesta, ne referim la a fii cu adevarat conectat cu sinele tau superior. Nu sinele dominat de ego, dar spiritul tau. Cand esti in acord cu acesta sursa, ce este mai mare decat ego-ul tau, traiesti cu adevarat intr-o stare de constientizare nealterata. Cand actionezi din aceasta stare, nu te gandesti daca ceea ce faci este corect sau gresit, potrivit sau nepotrivit. Actionezi in mod natural si nu iti este teama sa te exprimi liber si autentic. Nu iti este teama sa spui cuiva ceea ce simti cu adevarat sau sa ceri ceva de care ai nevoie. Din acest loc experimentezi fericirea, deoarece nu exista un ego care sa te impiedice. Nu exista nici o ezitare atunci cand ego-ul nu este prezent. Asa ca, cum ajungi in aceasta stare de miscare fara inhibitii?

Iata trei dintre cele mai simple si cele mai eficiente lucruri pe care le poti face pentru a deveni mai constient si mai autentic:

  • Practica atentia. Acesta este cel mai important aspect al actiunii autentice. Daca nu esti atent pierzi constientizarea abilitatii tale de a determina daca actionezi reactiv sau daca actionezi din sinele tau autentic. A ramane intr-o pozitie de atentie permanenta nu este o sarcina usoara. Nu este ceva ce vei stapani intr-o zi, o luna sau un an. Dar poti sa faci practica si cu cat practici mai mult cu atat va fi mai usor sa ramai atent. Trebuie sa iti centrezi atentia si concentrarea pe ceea ce experimentezi in momentul prezent sau pe ceea ce faci chiar acum.
  • Foloseste lucruri care iti aduc aminte sa ramai atent. Sunt foarte multi declansatori mentali pe care ii poti crea pentru a te intoarce mereu la atentie. Un bun declansator este sa iti aduci aminte sa fii atent ori de cate ori vezi un semafor rosu sau ori de cate ori ajungi la un semafor indiferent de culoare. Un alt declansator permanent este sa iti faci un tatuaj intr-un loc vizibil care sa iti aduce aminte ca trebuie sa fii atent. Poti sa alegi si ceva mai simplu precum un inel sau o bratara, dar scopul este acelasi.
  • Practica meditatia zilnica. Nu exista nici un substitut pentru meditatia zilnica, consistenta, in sprijinirea facilitatii de a ramane prezent. Cel mai bun lucru la meditatie este ca iti permite timp sa te asculti cu adevarat. In majoritatea timpului, in mod constant ne vorbim noua insine, dar nu avem acelasi timp sa ne ascultam. In timpul practicarii constientizarii tacute avem oportunitatea sa ascultam sentimentele si gandurile noastre. Si facand acest lucru vom fi mai bine echipati sa ramanem atenti atunci cand simtim ca suntem atrasi in tipare inconstiente. Cel mai important lucru este sa incepi cu un pas mic. Practica meditatia pentru 5-10 minute in fiecare zi inainte de a te pune la somn sau dupa ce te-ai trezit. Nu te invinovati daca observi ca mintea ta nu se linisteste suficient de repede sau daca crezi ca nu esti bun la meditatie. Daca esti sarguincios, mintea ta in cele din urma se ca linistii. Cu cat devenim mai atenti, cu atat ne crestem mai mult capacitatea de a actiona fara duplicitate si pretexte. Cand suntem complet autentici, nu ne mai este teama sa vorbim si sa actionam intr-un mod care conteaza. Nu ne este teama sa spunem cuiva ceea ce simtim cu adevarat.¬† Poate daca am incepe sa spunem lucrurile pe care le gandim, dar pe care nu le spunem, vietile noastre ar avea mai multa insemnatate.

Si atunci stim ce inseamna sa fii cu adevarat liber.

Leave a Reply