Doua moduri simple de a forma noi obiceiuri

A forma noi obiceiuri este deseori vazut ca un angajament urias pe care doar cateva suflete norocoase – binecuvantate in mod natural cu o doza mare de vointa – pot sa le realizeze. Restul dintre noi pot doar sa se multumeasca cu o incercare infima de a ne schimba doar ca mai apoi sa cadem in vechile noastre obiceiuri. Dar problema nu este cu formarea noilor obiceiuri. Este abordarea noastra fata de formarea noilor obiceiuri ce face viata dificila. Pentru a-ti face viata mai usoara iata doua moduri simple pe care le poti folosi pentru a forma noi obiceiuri, ce te vor ajuta sa obtii rezultate foarte bune, fara a incerca cu adevarat.

Obiceiurile pe jumatate. Cea mai comuna abordare pentru a forma noi obiceiuri este sa incerci sa il  creezi cu un singur salt de la vechiul tau mod la un mod nou, fara nici o perioada de tranzitie. Fumezi si vrei sa renunti la fumat. Bei cafea si vrei sa o elimini din dieta ta. Nu faci exercitii si vrei sa te duci la sala de fitness zilnic. Pentru a atinge obiectivele tale trebuie sa te bazezi pe angajament si vointa. Dar asa cum ai experimentat mereu vointa ta se va pierde dupa cateva  saptamani. Si va trage si angajamentul dupa ea lasandu-te cu vechile tale obiceiuri, daca nu mai rau. Si asta deoarece a trece de la un mod la unul cu totul nou este cat se poate de nefiresc. Vine ca un soc pentru mintea ta, corpul tau si sufletul tau si acestea vor lupta cu indarjire sa se reintoarca la un mod care le este familiar. O solutie foarte buna pentru aceasta problema este sa urmaresti o jumatate de obicei. Mai degraba decat sa incerci sa te angajezi pe deplin unui nou obicei, pur si simplu faci un pas in acea directie.

De exemplu, in loc sa te inscrii imediat la o sala de fitness pentru a deveni mai sanatos, daca corpul tau aproape a uitat ce inseamna activitate fizica, incorporeaza o rutina de mini- exercitii pe care sa le faci acasa. In acest fel nu te simti vinovat ca nu te duci la sala in fiecare zi si nu faci ceva ce va intalni rezistenta. Este o acomodare minora care nu va fi dificil de executat. Un avantaj al jumatatii de obicei este ca accepti ca trebuie sa treci printr-o perioada de tranzitie de la vechiul obicei la un nou obicei. Accepti acest lucru ca un pas natural, nu un esec din partea ta. Concetrarea se schimba asupra progresului pe care il faci, in loc de toate datile cand esuezi. Si cu jumatatile de obiceiuri poti efectiv sa ataci un numar mare de obiceiuri, fara un sentiment de presiune. Un alt avantaj al jumatatilor de obicei este ca unele obiceiuri ajuta sa consolidezi altele. A reduce cantitatea de cafea pe care o bei te ajuta sa dormi mai bine, ceea ce te ajuta sa te trezesti mai devreme si mai odihnit, ceea ce iti ofera mai mult timp sa faci o munca de calitate. Tranzitia ta catre un nou obicei, fara a te simti impovarat de angajamente nerealiste, te face sa te bucuri de progresele din viata ta.

Obiceiuri atemporale. Unul dintre obstacolele majore pe care il infruntam atunci cand adoptam noi obiceiuri in viata noastra este pur si simplu faptul ca nu avem timp sa facem acest lucru. Daca vrei sa incepi sa faci exercitii fizice trebuie sa strecori sesiunile de exercitii in programul tau. Dar acest lucru implica o planificare si tu poate ca deja ai prea multe angajamente care te opresc din a strecura si exercitiile in saptamana ta foarte incarcata.

Dar asta nu inseamna ca nu poti dezvolta obiceiuri noi si pozitive. A nu avea timp nu este un motiv de a stagna. Exista multe ajustari minore si schimbari pe care le putem face care nu necesita un timp extra. Ai nevoie de timp extra pentru a inlocui cafeaua cu ceai verde sau sucurile cu apa? Ai nevoie de timp extra pentru a-ti presara ziua cu cateva zambete in plus? Exista atat de multe moduri in care putem sa inaintam in viata, fara a fi nevoie sa luam angajamente dificile. Si aceste schimbari ne vor ajuta sa realizam cat este de usor sa formezi noi obiceiuri. Ne vor face de asemenea sa ne bucuram de beneficiile multiple pe care aceste obiceiuri le aduc in viata noastra. Incearca aceste doua moduri si afla cat este de usor sa formezi un nou obicei si sa iti avansezi viata.

Miezul de aur din acest articol. Pentru a face aplicarea acestei lectii mai usor de executat iata un sumar al punctelor cheie impartite intre Teorie si Practica:

Teoria

  • A forma un nou obicei nu este greu si nici nu necesita multa vointa. Problema este abordarea formarii obiceiului.
  • Exista doua moduri simple de a forma un obicei, ce il fac mai usor de realizat: Jumatatile de obicei si Obiceiurile Atemporale.
  • Jumatatile de obiceiuri. Mai degraba decat a tinti catre un nou obicei, tinteste sa faci un progres in directia unui nou obicei. Gradual te vei reajusta. Si abordarea este mult mai naturala decat a te astepta sa formezi un nou obicei dintr-un singur salt.
  • Obiceiurile atemporale. Exista multe obiceiuri pe care le putem dezvolta care nu necesita nici un fel de angajament. A inlocui cafeaua cu ceaiul verde sau sucul cu apa nu necesita un timp extra, dar poate aduce foarte multe beneficii in viata noastra.

Practica

  • Jumatatile de obicei. Pentru toate obiceiurile pe care intentionezi sa le adopti, in loc sa te concentrezi pe destinatie, gandeste-te la urmatorul pas pe care il poti lua in directia acestor obiceiuri. Si fa o ajustare minora pentru a adopta aceste obiceiuri.
  • Obiceiurile atemporale. Inventeaza moduri de a face schimbari simple in alimentatia ta, cum te comporti, etc, ce pot aduce rezultate pozitive in viata ta. Si asta fara a fi nevoit sa eliberezi timp din programul tau pentru a forma aceste noi obiceiuri.

Leave a Reply