Cum sa iti dezvolti calmul

Stresul foarte mare, anxietatea constanta pentru sarcinile de la serviciu si din viata, anxietatea sociala, toate au devenit o parte din viata moderna. Majoritatea persoanelor nu simt acel sens de pace, de calm, de serenitate pe parcursul zilei. Daca vrei sa iti gasesti calmul pe parcursul zilei tale trebuie sa iti dezvolti o rutina care sa te ajute in acest sens. Acestea sunt obiceiurile, nu doar o schimbare unica in mediul din jurul tau sau a tiparelor de munca. A-ti schimba mediul este un lucru grozav, dar nu poti controla lucrurile care ti se intampla si in mod sigur nu poti controla cum actioneaza alte persoane. Singurul lucru pe care il poti controla este raspunsul tau si acest raspuns conteaza. Poti sa raspunzi la acelasi eveniment cu anxietate si manie sau poti sa raspunzi cu pace si calm.

Obiceiurile calmului. Exista obiceiuri pe care le poti dezvolta si care te vor ajuta sa iti dezvolti calmul:

  1. Un ritual de dimineata cat mai calm. Multe persoane trec grabite prin dimineata lor incepand ziua intr-o graba stresanta. Gaseste lucrurile care te calmeaza si te fac sa iti incepi ziua cat mai bine si practica-le in fiecare zi. Fie ca este vorba despre exercitii fizice sau a citi presa in liniste sau a lua micul dejun pe acorduri de muzica, gaseste acel lucru care te calmeaza si urmeaza rutina cu sfintenie.
  2. Invata sa iti privesti raspunsul. Cand se intampla ceva stresant care este raspunsul tau? Unele persoane sar in actiune cu toate ca daca situatia stresanta este o alta persoana, cateodata actiunea poate dauna. Altele se enerveaza sau sunt coplesite. Iar altele incep sa isi planga de mila si isi doresc ca lucrurile sa fie diferite. Priveste  raspunsul tau – este un obicei important.
  3. Nu lua lucrurile personal. De multe ori raspunsul tau este sa iei lucrurile personal. Daca cineva face ceva ce nu ne place avem tendinta de a il lua ca pe un afront. Copiii nostri nu isi fac curat in camera? Atunci ne sfideaza. Consoarta noastra nu ne arata afectiune astazi? Atunci poate ca nu ii pasa de noi atat cat ar trebui. Cineva este nepoliticos la munca? Cum poate sa ne trateze astfel? Unele persoane cred ca universul este impotriva lor. Dar adevarul este ca nu e nimic personal. Este o problema a celeilalte persoane. Si fac ceea ce pot mai bine in acel moment, in acele circumstante. Poti sa inveti sa nu interpretezi evenimentele ca pe un afront personal. Si in schimb sa vezi totul ca pe un eveniment extern la care poti fie sa raspunzi fara stres sau poti chiar sa nu raspunzi deloc.
  4. Fii recunoscator. Multe persoane vorbesc despre gratitudine, dar cat de des aplicam acest lucru la evenimentele de peste zi? Lucrurile nu merg bine la munca, seful nostru este nervos, colegii nostri sunt nepoliticosi, copiii nostri nu se comporta bine sau cineva nu ne iubeste asa cum ne-am dori – toate acestea provoaca anxietate, manie, nefericire. Sau putem sa fim recunoscatori pentru toate aceste lucruri. Renunta la plangeri si gaseste un mod de a fi recunoscator indiferent de circumstante. Si apoi zambeste. Acest obicei ferm iti poate schimba viata.
  5. Creeaza obiceiuri pentru a face fata stresului. De multe ori cand suntem confruntati cu stresul avem raspunsuri nesanatoase – manie, coplesire, retragere, mancam alimente nesanatoase, bem alcool sau luam droguri, facem cumparaturi inutile, pierdem timpul pe Internet, etc. In schimb avem nevoie de moduri sanatoase de a face fata stresului ce va veni inevitabil. Cand observi stresul priveste cum ii faci fata si apoi inlocuieste orice obicei nesanatos cu unul sanatos. Obiceiuri sanatoase de a face fata stresului includ: a bea ceai, a face exercitii fizice, yoga, meditatia, masajul, a face o plimbare, a bea un pahar de apa, a vorbi cu o persoana draga tie.
  6. Cate o actiune pe rand. In acest timp plin de tehnologie persoanele fac mai multe sarcini simultan, mult mai mult decat pana acum. Persoanele scriu mesaje in timp ce sunt in tren sau cand merg sau cand conduc. Scriu pe Facebook sau Twitter si scriu emailuri si citesc bloguri si stiri si se uita la televizor in timp ce fac alte lucruri sau cand mananca si isi planifica ziua in timp ce fac alte sarcini. Acesta este un mod grozav de a creste nivelul de anxietate. Dar daca in schimb ai face doar o singura sarcina? Este nevoie de practica. Doar mananca. Doar plimba-te. Doar spala vasele. Doar scrie. Vei invata ca pacea se afla in a face doar o singura sarcina si sa elimini restul.
  7. Redu zgomotul. Vietile noastre sunt pline cu tot felul de zgomote – dezordine vizuala, notificari, mediile sociale, stiri, toate lucrurile pe care trebuie sa le citim. Si adevarul este ca toate acestea nu sunt necesare. Redu toate aceste lucruri si creeaza ceva spatiu, ceva liniste in viata ta.

Leave a Reply