Cele 7 chei pentru transformarea obiceiurile rele in obiceiuri bune

Atunci cand incerci sa renunti la un obicei rau de cele mai multe ori nu reusesti de la prima incercare. Ai nevoie de incercari repetate si de fiecare data cand esuezi te simti dezamagit si descurajat si nu esti sigur daca vrei sa mai incerci inca o data. Dar aceste incercari si esuari te ajuta sa intelegi mai bine procesul si ce anume functioneaza mai bine pentru tine. Inveti ce anume sta in calea succesului tau si astfel reusesti sa planifici mai bine urmatoarea incercare. Exista cateva chei pentru a schimba un obicei rau. Si este de ajutor sa formezi un plan pe baza acestor chei inainte de a incepe sa implementezi schimbarea. Astfel esti bine pregatit si bine pozitionat pentru succes:

  1. Pentru fiecare obicei identifica declansatorii. Ce situatie declanseaza obiceiul de a fuma( trezirea dimineata, a bea o cafea, a bea alcool, intalnirile stresante, a iesi in oras cu un prieten, etc) ? Identifica toti  acesti declansatori pentru fiecare obicei.
  2. Pentru fiecare declansator identifica un obicei pozitiv pe care il vei face in schimb. Atunci cand te trezesti dimineata in loc sa fumezi ce vei putea face? Dar atunci cand esti stresat? Dar atunci cand iesi cu prietenii? Unele obiceiuri pozitive pot include exercitii fizice, meditatie, respirarea adanca, organizare, curatenie, etc.
  3. Pentru cel putin o luna concentreaza-te in intregime pe a fi cat mai consecvent cu declansatorii tai. Acest lucru inseamna ca de fiecare data cand apar acesti declansatori fa obiceiul pozitiv pe care l-ai indentificat, in locul celui negativ. Cu cat esti mai consecvent, cu atat se va forma mai bine noul obicei. Daca cateodata faci noul obicei atunci cand are loc declasatorul tau si cateodata nu, atunci noul obicei nu se va forma foarte bine. Incearca sa il faci de fiecare data. Daca dintr-un anumit motiv esuezi, extinde perioada de o luna si incearca sa fii foarte consecvent de la acel punct.
  4. Evita unele situatii in care in mod normal fumezi si bei, macar pentru o perioada, pentru a face intreg procesul mai usor. Daca in mod normal bei atunci cand iesi cu prietenii, ia in considerare sa nu mai iesi in oras pentru o perioada. Daca in mod normal iesi afara cu colegii de munca pentru a fuma, evita sa faci acest lucru. Acest lucru se aplica tuturor obiceiurilor proaste. Exista unele situatii pe care le poti evita care sunt in mod deosebit dificile pentru o persoana care vrea sa schimbe un obicei rau. Realizeaza ca atunci cand te intorci la aceste situatii vei avea inca vechile dorinte. Si atunci cand se intampla acest lucru ar trebui sa fii pregatit.
  5. Realizeaza ca dorintele tale vor fi puternice, dar vor trece dupa cateva minute. Acestea vin in valuri, dar trebuie sa depasesti aceste dorinte. Gaseste strategii pentru a trece de aceste dorinte – a respira adanc, mediteaza, fa exercitii, suna un prieten care te poate ajuta sa treci de acest prag.
  6. Cere ajutorul. Cere ajutorul familiei, prietenilor si colegilor de munca. Gaseste un grup de sustinere. Atunci cand ai o dorinta arzatoare de a aprinde o tigara suna una dintre aceste persoane pentru a te ajuta.
  7. Este extrem de important sa ramai pozitiv. Vei avea ganduri negative. Lucrul important este sa realizezi cand le ai si sa le elimini din mintea ta. Apoi inlocuieste-le cu ganduri pozitive.

Un sfat in plus. Daca esuezi nu renunta. Vei avea nevoie in mod sigur de mai multe incercari pana cand vei reusi sa renunti la un obicei rau. Trebuie doar sa iti dai seama unde anume ai gresit si sa planifici o strategie pentru a depasi acele obstacole data viitoare. Mentine-ti atitudinea pozitiva si continua sa incerci. Vei ajunge unde iti doresti in cele din urma.

Leave a Reply