Cand vointa este invinsa de obiceiurile proaste

Ti-ai propus vreodata sa incepi un nou obicei sau obiectiv, dar ai observat sa iti lipseste vointa? Multe intreprinderi noi sunt dejucate de obiceiul de a verifica emailul dimineata. De exemplu, vrei sa faci exercitii fizice sau sa meditezi, dar nu poti rezista sa nu iti verifici emailul macar pentru un minut si apoi esti pierdut in lumea virtuala. Cum putem sa construim vointa de a invinge aceste obiceiuri proaste?

Cum sa invingi o dependenta? Care este raspunsul? Inlocuieste obiceiul prost cu unul bun. Nu poti doar sa opresti un obicei prost deoarece ramai cu un gol pe care nu ai cu ce sa il umpli. Obiceiurile proaste adreseaza unele nevoi adevarate. In acest caz emailul umple nevoia de a fi in pas cu noutatile, de a te simti important. Trebuie sa iti dai seama care este in primul rand nevoia si apoi sa vii cu o strategie pentru a umple acea nevoie intr-un alt fel. Inlocuieste-o cu un obicei care te ajuta sa te simti important. Si poate inveti ca nu ai nevoie sa fii la curent cu tot, imediat – poti sa faci acest lucru si cu o ora mai tarziu.

Iata cativa pasi care te pot ajuta sa invingi un obicei prost:

  1. Realizeaza care este declansatorul tau. Fiecare obicei are un declansator  – ceva in rutina noastra care precede direct obiceiul.
  2. Gaseste un obicei care sa il inlocuiasca. Un obicei mic si pozitiv care sa inlocuiasca vechiul obicei. In mod ideal umple unele din nevoile vechiului obicei. Incepe cu pasi foarte mici sau vei duce o batalie foarte grea. De exemplu, daca vrei sa faci exercitii fizice dimineata nu incepe cu o sedinta de o ora, dar mai degraba fa cate cinci minute in fiecare zi pana cand implementezi obiceiul respectiv.
  3. Aranjeaza feedback-ul pozitiv si negativ. Daca feedback-ul pozitiv a construit vechiul tau obicei si feedback-ul negativ te-a oprit din a renunta la vechiul obicei trebuie sa faci aceste forte puternice sa lucreze pentru tine, nu impotriva ta. Nu poti sa le infrangi, asa ca foloseste-le. Construieste feedback pozitiv pentru noul tau obicei. Daca vrei sa meditezi, de exemplu, concentreaza-te pe cat de relaxat te simti, nu pe cat de dificil este. Fa acelasi lucru pentru feedback-ul negativ daca nu faci noul obicei. Daca nu faci noul obicei care sunt consecintele? Trebuie sa ai o responsabilitate mai mare fata de noul obicei pentru a fi motivat sa il executi in fiecare zi.
  4. Fa noul obicei imediat dupa declansator. Daca poti sa faci acest lucru pret de o luna probabil ca vei avea un nou obicei. Un nou obicei este construit prin a face o actiune imediat dupa un declansator, in mod repetat, pentru un anumit numar de repetitii. Nu exista un numar fix, depinde de cat de usor este obiceiul si cat esti de consecvent in al repeta.
  5. Invinge dorinta de a face vechiul obicei. Dorinta va veni, asta este garantat. Aici vei spune probabil ca nu ai vointa necesara. Dar o ai. Toata lumea o are, dar nu stie trucul care o poate ajuta. Trucul consta in :
  • Acorda atentie dorintei. Dorintele castiga atunci cand nu le acordam atentie. Acestea au putere, asa ca acorda-le atentie.
  • Trebuie sa stii ca dorinta vine in valuri. Construiesc precum un val, devin din ce in ce mai puternice, se sparg de mal si apoi se retrag. Trebuie doar sa astepti un minut sau doua pana trece valul.
  • Incearca sa respiri adanc. Dorinta este un sentiment de anxietate, o lipsa de aer in pieptul tau. Respiratia te ajuta sa elimini aceasta anxietate.
  • Plimba-te un pic. Activitatea fizica te ajuta sa treci peste dorinta. Plimba-te, fa cateva flotari, sari in sus, etc.
  • Foloseste un grup de responsabilizare. Cheama un partener care sa te responsabilizeze daca ai o perioada mai grea.
  • Acorda-ti mici recompense atunci cand schimbi un obicei. Pot fi zilnice sau o data pe saptamana. Poate face miracole.

 

Aceste mici trucuri te vor trece dincolo de dorinta care poate fi puternica, dar in cele din urma va inceta. Si miracolul este ca daca poti face acest lucru pret de o saptamana vei trece de cea mai dificila perioada. Fii atent la dorintele tale si la rationalizarea pe care o faci. Si vor fi multe rationalizari pentru ca creierul nostru este foarte bun la a justifica vechile actiuni. Acorda o atentie deosebita. Acesta este un truc foarte important si nu ai nevoie de foarte multa vointa pentru a acorda atentie. A invinge vechile obiceiuri nu este o chestiune de a avea foarte multa vointa. Este o chestiune de a acorda atentie, de a face noul obicei in locul celui vechi si a folosi cateva trucuri pentru a depasi fortele care lucreaza impotriva ta. Oricine poate face acest lucru.

Leave a Reply