Auto-disciplina

Cei cinci stalpi ai auto-disciplinei – cei cinci stalpi ai auto-disciplinei sunt Acceptarea, Vointa, Munca Grea, Harnicia si Persistenta. Si acesti stalpi ai disciplinei te ajuta sa fii in forma din toate punctele de vedere.

Ce este auto-disciplina – auto-disciplina este abilitatea de a te convinge sa actionezi indiferent de starea emotionala. Imagineaza-ti ce ai putea realiza daca ai putea, pur si simplu, sa iti urmezi cele mai bune intentii, indiferent de ceea ce este in jurul tau. Imagineaza-te spunandu-i corpului tau “ esti suprapoderal, slabeste”. Fara auto-disciplina  aceasta intentie nu se va manifesta. Dar cu o disciplina suficienta este o afacere incheiata.

Apogeul auto-disciplinei este atunci cand ajungi sa iei o decizie constienta si  practic este garantat ca vei merge pana la capat. Auto-disciplina este una dintre uneltele dezvoltarii personale care iti sta la dispozitie. Bineinteles ca nu este un panaceu. Cu toate acestea, problemele pe care le poate rezolva auto-disciplina sunt importante. Si in timp ce sunt alte moduri de a rezolva aceste probleme, auto-disciplina le extermina in mod absolut. Auto-disciplina te poate imputernici sa depasesti orice dependenta sau sa pierzi oricat doresti in greutate. Poate elimina amanarea, dezordinea si ignoranta.

In cadrul domeniului de rezolvare a problemelor, auto-disciplina este pur si simplu de neegalat. Mai mult decat atat, devine un coechipier puternic atunci cand este combinata cu alte unelte, precum pasiunea, fixarea obiectivelor si planificarea.

Construirea auto-disciplinei- auto-disciplina este precum un muschi. Cu cat o antrenezi mai mult, cu atat mai puternic devii. Cu cat o antrenezi mai putin, cu atat devii mai slab.

La fel cum fiecare dintre noi are o putere musculara diferita, cu totii posedam un nivel diferit de auto-disciplina. Fiecare are macar un pic de disciplina – daca poti sa iti tii respiratia pentru cateva secunde, ai ceva auto-disciplina. Dar nu toata lumea si-a dezvoltat auto-disciplina la acelasi nivel. Si la fel cum este nevoie de muschi pentru a construi muschi, asa este nevoie de auto-disciplina pentru a construi auto-disciplina.

Modul de a construi auto-disciplina este asemanator cu folosirea unui program progresiv de ridicare a greutatilor pentru a construi muschii. Acest lucru inseamna sa ridici greutati ce sunt aproape de limita ta. Observa ca atunci cand te antrenezi cu greutati, acestea sunt incadrate in capaciatea ta de a ridica. Iti fortezi muschii pana nu mai poti si apoi te odihnesti.

Similar, metoda de baza pentru a construi auto-disciplina este sa ataci provocari carora le poti face fata cu succes, dar care sunt aproape de limita ta. Acest lucru nu inseamna sa incerci ceva si sa esuezi in fiecare zi, nici nu inseamna sa ramai in zona ta de confort.

Nu vei castiga forta, daca incerci sa ridici greutati pe care nici nu le poti misca. Nici nu vei castiga forta, daca ridici greutati mult prea usoare. Trebuie sa incepi cu greutati/ provocari ce sunt in abilitatea ta de a le face fata, ce sunt aproape de limita ta. Antrenamentul progresiv inseamna ca odata ce ai reusit, trebuie sa iti cresti provocarile. Daca continui sa lucrezi cu aceleasi greutati, nu vei deveni mai puternic. Similar, daca esuezi sa te provoci in viata, nu vei castiga mai multa auto-disciplina. La fel cum majoritatea persoanelor au muschi foarte slabi comparativ cu cat de puternici ar putea fi cu un antrenament, majoritatea persoanelor sunt foarte slabe in nivelul lor de auto-disciplina.

Este o greseala sa incerci sa te impingi prea tare cand incerci sa construiesti auto-disciplina. Daca incerci sa transformi intreaga ta viata peste noapte, prin fixarea multor obiective si te astepti sa le urmezi in mod constant incepand de a doua zi, aproape sigur vei esua. Este precum o persoana care se duce la sala fitness pentru prima data si vrea sa ridice din prima 100 kg. Daca poti sa ridici doar 10 kg, ridica doar 10 kg. Nu este nici o rusine in asta. Similar, daca esti foarte indisciplinat acum, poti inca sa folosesti acea putina disciplina pentru a construi mai multa. Cu cat devii mai disciplinat, cu atat viata devine mai usoara. Provocarile ce odata erau imposibile pentru tine in cele din urma vor parea o joaca de copil. Pe masura ce devii mai puternic, aceleasi greutati vor parea din ce in ce mai usoare.

Nu te compara cu alte persoane. Nu te va ajuta. Vei gasi doar ceea ce te astepti sa gasesti. Daca crezi ca esti slab, toata lumea va parea mai puternica. Daca crezi ca esti puternic, restul lumii va parea slaba. Nu are nici un sens sa faci acest lucru. Pur si simplu, priveste unde te afli acum si tinteste sa devii mai bun pe masura ce inaintezi.

Prin ridicarea stachetei un pic in fiecare saptamana, ramani in capacitatile tale si cresti mai puternic in timp. Dar cand faci antrenamentul cu greutati, munca in sine nu inseamna nimic. Nu exista nici un beneficiu intrisec din ridicarea greutatilor, beneficiul vine din cresterea masei musculare. Totusi, cand construiesti auto-disciplina primesti beneficiul muncii pe care ai facut-o pe parcursul drumului, asa ca este si mai bine.

Este grozav atunci cand antrenamentul produce ceva de valoare si te face mai puternic.

Leave a Reply