15 Sfaturi pentru a deveni extrem de rabdator

Viata te supune la foarte multe incercari si in mod sigur rabdarea ta are limite. Dar si cei  mai nerabdatori dintre noi pot invata sa fie mai rabdatori, cu putina practica.

Iata cateva sfaturi care te pot ajuta sa devii mai rabdator:

  1. Marcheaza momentele. Aceasta este prima strategie daca ai probleme reale cu rabdarea. Incepe prin a tine un jurnal sau mai simplu o hartie in care iti notezi momentele cand ti-ai pierdut rabdarea. Aceasta este una dintre cele mai eficiente si importante metode de a controla un impuls – prin a invata sa fii cat mai constient de rabdarea ta. Odata ce ai devenit mai constient de impulsurile tale pot sa lucrezi la o reactie alternativa.
  2. Realizeaza care sunt declansatorii. Pe masura ce devii mai constient de pierderea rabdarii acorda o atentie sporita lucrurilor care declanseaza aceasta pierdere a rabdarii. Este atunci cand colegul de munca face ceva iritant? Atunci cand consoarta ta lasa vasele murdare in chiuveta? Atunci cand copilul tau nu face curat in camera lui? Anumiti declansatori se vor manifesta mai des decat altii. Si acestea sunt lucrurile pe care ar trebui sa te concentrezi mai des.
  3. Respira adanc. Atunci cand incepi sa iti pierzi rabdarea respira adanc si expira lent. Apoi respira din nou. Si din nou. Aceste trei reprize de respiratie adanca deseori vor fi ceea ce este necesar pentru a te calma. Si in timp frustrarea se va evapora.
  4. Numara pana la 10. Acest lucru functioneaza cu adevarat. Cand simti ca incepi sa devii frustrat sau furios, opreste-te. Numara incet pana la 10. Cand ai terminat majoritatea impulsurilor initiale de a tipa sau de a face ceva din frustrare vor disparea. Impreuna cu respiratia adanca va deveni si mai eficient.
  5. Incepe cu pasi marunti. Nu incerca sa devii extrem de calm si rabdator peste noapte. Nu se va intampla. Incepe cu ceva mic si usor. Cauta un declansator care produce o iritare moderata, nu ceva care te va enerva la culme. Apoi concentreaza-te pe acest lucru si uita ceilalti declansatori pentru un moment. Lucreaza la controlarea temperamentului pentru acel declansator. Daca reusesti sa il aduci sub control, foloseste ceea ce ai invatat si concentreaza-te pe urmatorul declansator.  Cu practica vei ajunge acolo unde iti doresti.
  6. Ia o pauza. Deseori este mai bine sa te indepartezi pentru cateva minute. Ia o pauza de la situatia din fata ta  doar pentru 5-10 minute, calmeaza-te, planifica-ti cuvintele, actiunile si solutiile si apoi intoarce-te calm precum un calugar budist.
  7. Adu-ti aminte ce este important. Cateodata avem tendinta  de a ne enerva pentru cele mai insignificante lucruri. Pe termen lung aceste lucruri au tendinat de a nu mai fi atat de importante, dar in momentul de furie putem uita acest lucru. Opreste-te si incearca sa privesti lucrurile in perspectiva.
  8. Continua sa practici rabdarea. De fiecare data cand o situatie iti intinde rabdarea la limita doar gandeste-te la acea situatia ca la o oportunitate de a practica rabdarea. De  acest lucru este nevoie pentru a deveni calm – practica, practica, practica. Si cu cat faci mai multa practica cu atat vei deveni mai bun la a-ti pastra calmul.
  9. Vizualizeaza. Acest lucru functioneaza mai bine daca il faci inainte de a se ivi situatia frustranta. Atunci cand esti singur si intr-un loc linistit. Vizualizeaza cum ti-ar place sa reactionezi atunci cand vei fi in fata unui declansator. Cum faci fata situatiei? Cum arati? Ce spui? Cum reactioneaza cealalta persoana? Cum te ajuta in relatia ta, in viata ta? Gandeste-te  la toate aceste lucruri, vizualizeaza situatia perfecta si apoi incearca sa faci din acesta vizualizare o realitate.
  10. Adu-ti aminte ca este nevoie de timp. Nimic bun nu se intampla imediat. Daca te astepti ca lucrurile sa se intample atunci cand pocnesti din degete, atunci vei deveni nerabdator de fiecare data.  Realizeaza ca este nevoie de timp pentru a face lucrurile importante. Si aceasta realizare te poate ajuta enorm cand vine vorba de rabdarea ta.
  11. Preda. Acest lucru te poate ajuta foarte mult. Trebuie sa iti aduci aminte ca nimeni nu este perfect si ca fiecare dintre noi avem multe de invatat. Fii rabdator si invata alte persoane cum sa faca anumite lucruri. Chiar daca ai incercat cu alte ocazii, a unsprezecea data poate sa fie cea cu noroc. Adu-ti aminte ca nimeni nu invata lucrurile din prima.
  12. Gaseste moduri sanatoase de a scapa de frustrare. Frustrarea se poate acumula precum aburul intr-o oala sub presiune si daca nu eliberezi aburul, vei exploda. Asa ca, cauta moduri sanatoase de a te elibera de frustare. Iesi afara intr-un loc retras si tipa daca este cazul, fa exercitii fizice, kickbox, etc. Odata ce ai scapat de frustrare te vei simti mai bine.
  13. Incearca meditatia. Nu poti medita in mijlocul unei situatii frustrante, dar deseori meditatia te poate ajuta sa inveti sa iti gasesti un centru de calm in interiorul tau. Odata ce ai invatat sa te duci in acest centru calm, te poti duce acolo ori de cate ori te enervezi.
  14. Doar zambeste. Cateodata avem nevoia sa ne aducem aminte ca nimeni nu este perfect. Ca ar trebui sa ne bucuram de tipul nostru alaturi de persoanele dragi si ca viata ar trebui sa fie distractiva si amuzanta. Zambeste, razi, fii fericit. Poate ca nu functioneaza intotdeauna, dar e bine sa iti aduci aminte de aceasta regula din cand in cand.
  15. Doar iubeste. In loc sa reactionezi cu manie, invata sa reactionezi cu dragoste. Copilul tau a varsat ceva sau a spart o amintire de familie? Consoarta ta tipa sau este nervoasa dupa programul de lucru? Reactioneaza cu dragoste. Este cea mai buna solutie.

„ Geniul este rabdarea eterna.”- Michelangelo

Leave a Reply