12 Idei pentru a forma o rutina binefacatoare

Unul dintre obiceiurile cele mai pline de beneficii pe care mi le-am format in ultimii ani este acela de a-mi gasi linistea intr-o rutina a diminetii.

Mi-am facut un obicei din a ma trezi in fiecare zi la 4:30 a.m. si de a ma bucura de liniste si solitudine.

Asta face toata diferenta

Stau linistit si imi savurez cafeaua, bucurandu-ma de linistea diminetii. Merg apoi sa alerg ceea ce ma ajuta sa elimin stresul si sa ma simt in forma. Inainte sa se trezeasca familia mea, folosesc acest timp ca sa citesc ceva sau sa scriu.

Desigur, nu toata lumea este matinala. Dar asta nu inseamna ca nu iti poti crea rutina ta, ceva care sa iti ofere solitudine, liniste si eliberare de stres. In timp ce diminetile sunt intr-adevar ideale pentru astfel de momente de reculegere, momentele dinainte de culcare sunt la fel de bune pentru setarea gandurilor si ordonarea planurilor. Bineinteles, orice moment al zilei poate fi o reusita in acest sens, in functie de programul fiecaruia.

Iti recomand ca, daca nu ai un astfel de obicei, sa iti formezi rutina ta zilnica, momentul tau de calm si de linistire. Ai rabdare cateva saptamani pana devine un obicei, centreaza-te pe el zilnic si, in curand, nu vei mai dori sa sari peste o astfel de rutina. Iata aici cateva idei pentru a incepe:

  1. Cafeaua de dimineata. Daca nu obisnuiesti sa bei cafea ceaiul sau o cacaoa calda merg la fel de bine. Asaza-te confortabil si bucura-te de linistea diminetii si, chiar mai bine, daca se poate si de rasarit. Este un mod perfect de a intampina ziua.
  2. Exercitiu. Imi place sa alerg usor diminetile. Ma face sa ma simt in forma toata ziua si sa uit de stress sau sa imi adun gandurile. Alergarile de seara sunt si ele foarte bune mai ales spre asfintit. Daca nu iti place alergatul, gaseste un exercitiu care sa iti faca placere, poate mersul pe bicicleta, plimbatul, inotul, etc. Nu te suprasolicita. Ia-o usor dar incearca sa exersezi zilnic. Aceasta este cel ma important.
  3. Meditatie sau yoga. Nu trebuie sa faci nimic formal sau complicat. Concentreaza-te asupra respiratiei tale, concentreaza-te asupra inspirului si expirului. Este o meditatie foarte buna. Nu practice yoga dar am auzit multe persoane care au inceput sa o practice. Aplica orice ti se potriveste pentru a avea un moment de liniste perfect.
  4. Recunostinta. In fiecare dimineata imi iau un minut sa ma gandesc la toate acele lucruri si persoane pentru care sunt recunoscator ca le am in viata mea. Asta ma face sa fiu mai pozitiv, sa nu uit de prioritatile mele in viata si de faptul ca traiesc pentru cei dragi.
  5. Motto-ul misiunii mele. Cu totii avem un scop in viata. Eu de exemplu vreau sa scriu cat mai mult, sa ajut oamenii sa aiba o viata mai simpla, mai sanatoasa, mai fericita. Si, pentru aceasta folosesc un motto pe care il repet de mai multe ori intr-o zi si care ma ajuta sa stau concentrat pe ce am de facut sau pe ce lucruri trebuie sa analizez. Acest motto sau mantra a mea este: “Elibereaza-te!” Iti sugerez sa gasesti ceva asemanator, ceva care sa te ajute sa nu uiti ceea ce iti doresti cu adevarat sau care te ajuta sa treci cu bine peste provocarile zilei.
  6. Trecerea in revista de seara. Este foarte prolific ca la finalul fiecarei zile sa petreci cateva minute gandindu-te la cum a mers ziua, la cat de aproape sau departe esti de scopul tau. Iti ia doar cateva minute dar beneficiile sunt foarte mari! Este ca o scurta analiza despre ce ai facut, ce mai ai de facut si ce ar trebui imbunatatit. Daca iti este usor poti sa tii chiar un jurnal al tau.
  7. O baie fierbinte. Din cand in cand este foarte relaxant sa faci o baie, sa te scufunzi in cada si sa uiti pentru moment de toate.
  8. Deconecteaza-te dupa serviciu. Dupa o zi lunga de lucru ia-ti 20-30 minute pentru a atipi sau pentru a te juca cu copiii sau retrage-te undeva unde poti sa iti tragi rasuflarea, fa o baie, maseaza-te sau orice altceva care te relaxeaza.
  9. Timpul dinainte de culcare. Este la fel de bun pentru formarea unei rutine linistitoare. Pregateste-ti hainele pentru a doua zi, pregateste-ti pachetul, decide-te care sunt cele mai importante lucruri de facut in ziua urmatoare, etc.
  10. Scrie un jurnal. Rutina de a avea un jurnal, oricat de simplu, este foarte buna. Daca iti este greu sa scrii si nu ai prea multa rabdare, inregistreaza-te pe telefon sau pe reportofon. Tine evidenta evolutiei tale.
  11. Converseaza. Incearca sa iti faci un obicei din a vorbi serile cu sotul sau sotia sau cineva apropiat tie. Vorbeste despre ziua precedenta, despre oameni, carti sau orice te anima in acel moment.
  12. Citeste. Fa-ti timp zilnic sa citesti cateva pagini dintr-o carte buna. Nu trebuie sa iti faci timp special pentru aceasta. Orice moment mort, orice clipa de asteptare poate fi fructificata cu cititul a catorva pagini de carte.

Leave a Reply