10 Moduri simple de a trai o viata mai putin stresanta

Stresul este o problema majora pentru foarte multe persoane. Un loc de munca stresant, o viata de familie haotica, facturi care te ingrijoreaza si obiceiurile proaste precum a manca alimente nesanatoase, a bea alcool si a fuma, pot duce la un munte de stres. Daca viata ta este plina de stres exista cateva lucruri simple pe care le poti face pentru a-ti aduce viata la un nivel mai usor de gestionat. Probabil ca viata ta nu va fi niciodata complet lipsita de stres. Nici macar nu este un lucru de dorit, deoarece stresul este ceva ce ne provoaca si ne ajuta sa crestem. Asta daca stresul este la un nivel rezonabil. Dar cand stresul ajunge la un nivel mult prea inalt ne face sa fim nefericiti si nesanatosi. Pentru a avea o viata mult mai sanatoasa trebuie sa renunti la lucrurile care sporesc stresul si sa adopti obiceiuri pozitive.

Iata cate lucruri pe care le poti face si care te pot ajuta. Poate ca nu toate exemplele functioneaza pentru tine. Trebuie doar sa alegi ceea ce ti se potriveste si sa le urmezi pana in panzele albe:

  1. Cate un lucru pe rand. Acesta este cel mai simplu si cel mai bun mod de a incepe sa reduci stresul din viata ta. Si poti sa incepi astazi. Chiar acum. Concentreaza-te pe cat posibil pe a face un singur lucru. Curata-ti biroul de distrageri. Alege ceva la care sa lucrezi. Elimina distragerile precum telefonul, notificarile de email in timp ce lucrezi la proiectul tau. Daca decizi sa raspunzi la emailuri fa doar acest lucru. Este nevoie de practica, dar pana la urma vei ajunge la ceea ce iti doresti.
  2. Simplifica-ti programul. Un program haotic este o cauza majora pentru un stres ridicat. Simplifica prin a reduce numarul de angajamente din viata ta doar la cele esentiale. Invata sa spui nu si incet elimina angajamentele care nu sunt benefice pentru tine. Programeaza doar cateva lucruri importante in fiecare zi si lasa pauze intre ele.
  3. Pune-te in miscare. Fa ceva in fiecare zi pentru a fi activ – plimba-te, fa un sport, alearga, fa yoga. Nu trebuie sa fie un efort fizic foarte mare pentru a reduce stresul. Doar pune-te in miscare. Si distreaza-te facand acest lucru.
  4. Dezvolta un obicei sanatos pe luna. In afara de a deveni activ, a-ti imbunatatii sanatatea in general te va ajuta cu stresul. Dar fa acest lucru cate un obicei pe rand. Mananca fructe si legume in loc de chipsuri. Renunta la fumat. Gateste ceva sanatos in fiecare seara. Bea apa in loc de sucuri. Cate un obicei pe rand.
  5. Fa ceva calmant. De ce anume te bucuri care te si calmeaza? Pentru multe persoane poate fi activitatea in aer liber de care am discutat mai sus. Dar poate fi de asemenea un somn de dupa-amiaza sau o baie relaxanta sau a citi o carte. Alte persoane sunt calmate de activitatile casnice precum a face curatenie sau a calca. Unor persoane le place sa faca meditatie sau sa se plimbe in natura. Gaseste-ti activitatea care te calmeaza si incearca sa o faci in fiecare zi.
  6. Simplifica-ti finantele. Finantele iti pot seca energiile si sunt un stres major. Daca este adevarat in cazul tau atunci cauta metode de a simplifica lucrurile. Cheltuieste mai putin prin a te duce mai putin la cumparaturi. Gaseste moduri de a te distra care nu implica cheltuirea de bani.
  7. Distreaza-te. Distreaza-te in fiecare zi chiar daca o faci pentru cateva minute. Orice alegi asigura-te ca o sa razi.
  8. Fii creativ. A te arunca intr-o activitate creativa este un alt mod grozav de a reduce stresul si de al preveni. Picteaza sau scrie sau canta la un instrument sau construieste lucruri. Alege ceea ce iti place.
  9. Fa curatenie. A elimina lucrurile care te deranjeaza vizual este un alt mod bun de a scapa de stres. Elimina lucrurile de care nu mai ai nevoie. Un loc de munca curat si ordonat sau o casa astfel te ajuta sa te relaxezi.
  10. Fii punctual. Este greu sa fii devreme la intalniri atunci cand ai copii, dar a intarzia poate fi foarte stresant. Incearca sa pleci mai devreme prin a te pregati mai devreme sau prin a programa pauze mai mari intre evenimente. Lucrurile intotdeauna se intind mai mult decat preconizezi initial. Asa ca i-ati intotdeauna o marja de eroare. Un timp extra pentru a te pregati, pentru a merge acolo unde trebuie sa ajungi, pentru a face anumite comisioane inainte de intalnire. Daca ajungi undeva mai devreme este bine sa ai ceva material de citit.

 

Stresul este un factor negativ important in societatea de astazi care afecteaza din ce in ce mai multe persoane. Acesta poate cauza chiar boli importante daca este lasat sa ne copleseasca. Trebuie sa fim capabil sa eliminam pe cat posibil situatiile stresante din viata de zi cu zi pentru a avea un ritm de viata mai sanatos si mai fericit. O limitare a stresului duce implicit catre o fericire de durata.

Leave a Reply